آقاي سعيدلو ، به دنبال رياست AFC باشيد
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 22
نویسنده : مولوی
علي سعيدلو مصمم است تا در انتخابات 16 دي ماه كنفدراسيون فوتبال آسيا به عنوان يكي از 2 نواب رئيس AFC انتخاب شود.

معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني ايران كه براي نخستين بار در چنين سطحي خود را كانديداي حضور در هيات اجرايي كنفدراسيون فوتبال آسيا كرده است ، با سرمايه‌گذاري مادي و معنوي كلان بويژه استفاده از روابط سياسي و ديپلماتيك مي‌خواهد تا هر طور شده با رايزني با عوامل تاثيرگذار انتخابات پيش‌رو، شانس پيروزي خود را در انتخابات 16 دي ماه در قطر افزايش دهد.

سعيدلو با اعتقاد به اين‌كه فيفا و AFC نياز به فكر تازه دارند، ريسك نامزدي و خرج كردن از اعتبار سياسي و منطقه‌اي كشور را به جان خريده و ضمن دعوت از بن همام، رئيس قطري AFC به تهران و جلب نظر اوليه او، با دعوت امير قطر راهي دوحه شد تا با جلب نظر شيخ حمد آل ثاني، حجت را به نوعي بر بن‌همام تمام كند. رئيس تربيت بدني در فاصله چند ساعت از بازگشتش به تهران، صبح روز سه‌شنبه در ساختمان سئول پذيراي وليعهد اردن و هيات ائتلافي‌اش شد كه هدفش موفقيت در انتخابات فيفا و تصاحب نايب‌رئيسي است تا طرفين در خلال چند ساعت مذاكره، به يكديگر براي موفقيت در انتخابات پيش‌رو دست ياري دهند.

به هر صورت گرچه علي سعيدلو تا اينجا چند گامي نسبت به همتاي سابق خود (محمد علي‌آبادي) جلوتر است تا به جاي چشمداشت به رياست فدراسيون فوتبال ايران، سهيم شدن در مديريت كنفدراسيون فوتبال آسيا را هدف قرار دهد، اما بيان نكاتي چند در اين زمينه خالي از لطف نيست.

1ـ هرچند ‌طي چند سال گذشته و به دنبال ضعف‌ها و اهمال‌هاي مديريتي، فوتبال ايران ديگر جايگاه قبلي خود را در فوتبال آسيا ندارد، اما اگر قرار بر سرمايه‌گذاري خاص براي سهيم شدن در مديريت فوتبال قاره باشد، لياقت فوتبال ما رياست AFC است. بويژه براي معاون رئيس جمهور ايران، دون شان خواهد بود كه بخواهد معاون بن همام در كنفدراسيون فوتبال آسيا شود. مخصوصا اينكه پست نايب‌رئيسي بيشتر جنبه تشريفاتي دارد. طبيعي است كه از سعيدلو انتظار داشته باشيم براي كسب پست مهم و تاثيرگذار رياست بكوشد. علاوه بر اين پست، ‌مسووليت مهم ديگر دبيركلي كنفدراسيون فوتبال آسياست كه تمام مسائل اجرايي فوتبال قاره را شامل مي‌شود.

2ـ بد نيست اشاره كنيم به رقابت شديد ميان بن همام قطري و شيخ سلمان بحريني در سال 2009 براي حضور در كميته اجرايي فيفا. طرفين به نوبت به تهران آمدند و با مسوولان وقت ورزش ايران (علي‌آبادي)‌ گفت‌وگو كردند. البته شيخ سلمان در اين رايزني‌ها از سوي شيخ احمد، رئيس كويتي شوراي المپيك آسيا حمايت مي‌شد به طوري كه اين مقام كويتي كه روابط خوبي با مقامات ايراني دارد، در سفر به تهران از رئيس سازمان ورزش كشورمان خواست به نماينده بحرين راي دهد. در آن ديدار هرچند علي كفاشيان نشان داد با نظر مسوولان ورزش همسوست، اما رئيس غيرقابل پيش‌بيني فوتبال ايران، در زمان انتخابات به قطر رفت تا از آنجا به اتفاق بن‌همام با هواپيماي اختصاصي راهي مالزي شوند.

3ـ فرض مي‌گيريم علي سعيدلو با توجه به مديون بودن بن‌همام به خاطر حمايت‌هاي قبلي ايران، در انتخابات كنفدراسيون فوتبال آسيا پيروز شود، در آن شرايط بايد پرسيد چه تضميني وجود خواهد داشت كه او تا سال 2015 در راس ورزش ايران بماند و اين‌گونه حمايت‌هاي داخلي را پشتوانه رسيدن به جايگاه‌هايي بالاتر در AFC ببيند؟!

4ـ كم سراغ نداشته‌ايم پست‌هاي مديريتي در ورزش آسيا را كه با تغييرات مديريتي در ورزش ايران، خيلي زود كم‌ارزش و از دست ايران خارج شده است. از دست دادن عضويت در كميته اجرايي بين‌المللي المپيك‌ در زمان مصطفي هاشمي‌طبا مثال ملموس و روشني در اين زمينه است كه شايد براي 50 سال ديگر نيز نتوانيم به آن در كميته بين‌المللي المپيك برسيم.

5ـ از موفقيت علي سعيدلو و نمايندگان ايران در مديريت ورزش آسيا بسيار خوشحال مي‌شويم، اما در اين زمينه بايد واقع‌بين بود و از فعل و انفعالاتي كه بر مديريت ورزش قاره حاكم است، برآورد روشني داشت.

حجت‌الله اكبرآبادي
گروه ورزش



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: